A magyar absztrakt festészet egyik legmeghatározóbb alakja, Nádler István Munkácsy- díjas, Kossuth-díjas, és számos rangos díjjal kitüntetett festőművész „Hét utolsó szó” című kiállítása látható a Kiss Kunszt Galériában. A tárlat gerincét a „Hét utolsó szó” című
sorozat alkotja, de kiállításra kerül a művész 12 db papírmunkája is. A tárlat szorosan kapcsolódik Joseph Haydn „A Megváltó utolsó hét szava a keresztfán”
című zeneművéhez és Eszterházy Péter „Hét utolsó szó” című prózájához. A kiállításmegnyitót követően ezek a művek a Kisszínházban hangzanak el egy különleges
koncerten. A kiállítást Dubóczky Gergely, karmester, a Szegedi Szimfonikus Zenekar művészeti vezetője nyitja meg, aki ennek a komplex projektnek az ötletgazdája és motorja. A kiállításmegnyitón maga a művész Nádler István is vendégünk lesz.
„Haydn A Megváltó hét szava a keresztfán című műve vizuálisan régóta foglalkoztatott. A képi megfogalmazásaim sorra kudarccal jártak. 2015-ben Fischer Iván lakásszínházában hallottuk Esterházy Péterékkel együtt azt a változatot, amelyhez Dubóczky Gergely karmester
felkérésére Péter hét betétszöveget írt. Erős hatás ért. A téma egyetemes volta, és annak belső törvényszerűségei vezettek arra a felismerésre, hogy a képi, formai gondolkodásomnak is ezt kell követnie. A hét szót tanításként értelmezve dolgoztam fel, amelyben az én belső fejlődése
során a hét szó erejét megértve, birtokolva stációkon keresztül, „sejtről sejtre”, szintről szintre halad, míg eljut abba a fázisba, ahol külső segítség nélkül is kapcsolatot tud találni az örök, az egyetemes mező terét feltöltő, mindenható erővel. A tanítás hét szava felekezetektől és
vallástól függetlenül minden ember számára lehetőség. Lehetőség arra, hogy istenkép és istenhit nélkül transzcendencia-élményben legyen része.” (Nádler István)